CONVENIENCE AUDIT je základním kamenem procesu komplexního zlepšování kvalitativní úrovně čerpacích stanic.
PROCES ZLEPŠOVÁNÍ VÝKONU A IMAGE ČERPACÍCH STANIC
AUDIT
-
Detailně identifikuje rozvojový potenciál čerpací stanice.
-
Komplexní analýza stávající úrovně čerpací stanice včetně kompetentnosti a dovedností personálu umožní následující procesy individuálně přizpůsobit aktuálně zjištěným potřebám plně v souladu s požadavky provozovatelů.
-
Detailně identifikuje rozvojový potenciál čerpací stanice.
- AUDIT je hloubkovou analýzou postihující veškeré atributy kvalitativní úrovně čerpací stanice.
- AUDIT vykonávají na předmětné čerpací stanici výhradně náležitě vyškolení auditoři prostřednictvím specializované aplikace zjišťující dodržení stanovené metodiky.
- Auditor na dané čerpací stanici prověřuje procesy obsluhy čerpací stanice formou utajeného nákupu (mystery shopping) a následně ve formě inspekční prohlídky.
- Předmětem hodnocení jsou výhradně procesy a detaily, které mají vliv na vnímání dané provozovny zákazníky.
- AUDIT na výstupu komplexně identifikuje problémy, rezervy a potenciál čerpací stanice využitelný pro další zlepšování a poskytuje srovnatelné ověření kvalitativní úrovně čerpacích stanic.
REALIZACE AUDITU
- Auditor na dané čerpací stanici prověřuje procesy obsluhy čerpací stanice formou utajeného nákupu (mystery shopping) a následně ve formě inspekční prohlídky.
- Audit je rozčleněn s hlediska postupu na místě i z hlediska hodnocení čerpací stanice do šesti skupin.
-
- Pohonné hmoty, provozní kapaliny
- Obsluha
- Čerpací stanice
- Zboží a služby, komunikace
- Gastro, komunikace
- Mytí a servis vozidel
- Auditor v každé skupině postupně hodnotí stav jednotlivých položek, rozdělených v rámci každé skupiny do dílčích kategorií.
- Audit je založen na objektivním a nezpochybnitelném hodnocení a nikoliv na subjektivním vjemu příslušného hodnotitele. Jednotlivé položky v každé kategorii jsou na místě posuzovány výhradně ve dvou úrovních – splněno x nesplněno.
- Veškeré položky hodnocení mají vliv na vnímání čerpací stanice zákazníkem a pozitivně ovlivňují nákupní chování zákazníků.
- Do auditu není zahrnuto hodnocení technického či provozně-legislativního stavu čerpací stanice, jež jsou předmětem specializovaných auditů.
- Komplexnost auditu je dána jeho celkovým rozsahem (vmaximálním rozsahu může být hodnoceno přes 1600 položek).
- Rozsah auditu příslušné čerpací stanice je dán počtem aktuálně hodnocených položek. Jejich celkový počet je závislý na konfiguraci a sortimentu hodnocené stanice. Pokud například čerpací stanice neprovozuje mycí linku ani ruční mytí, pak příslušné položky hodnocení nejsou do auditu zahrnuty.
- Objektivní nález auditu uvedený v závěrečné zprávě může příslušný konzultant doplnit subjektivním shrnutím objektivně zjištěných skutečností v písemné formě nebo lépe osobní konzultací s vedením či majiteli čerpací stanice. Subjektivní komentář zpracovatele je pro provozovatele předmětné čerpací stanice pouze informativní a nemá vliv na výsledný rating a přiřazení kvalitativní úrovně čerpací stanici.
OVĚŘENÍ KVALITATIVNÍ ÚROVNĚ
- Jednotlivé položky hodnocení jsou přiřazeny do jednoho ze tří stupňů kvalitativní úrovně čerpací stanice:
Stupeň kvalitativní úrovně
|
Specifikace kvalitativní úrovně čerpací stanice
v optice zákazníka:
|
STANDARD / BRONZE
|
Splňuje aktuální standard na trhu
|
SUPER / SILVER
|
Nadstandardní sortiment a kvalita služeb
|
PREMIUM / GOLD
|
Nejvyšší úroveň souladu šíře nabídky a kvality servisu zákazníkům
|
- Každá položka hodnocení je přiřazena do jednoho ze tří stupňů kvalitativní úrovně.
- V jednotlivých kategoriích je položku po položce hodnoceno plnění stanovených norem pro každý ze tří stupňů kvalitativní úrovně .
- Výsledný rating čerpací stanice pak vychází z bilance plnění daných norem pro každý ze třech stupňů kvalitativní úrovně.
- Čerpací stanice je pak zařazena do nejvyšší dosažené kvalitativní úrovně. Podmínkou je splnění normy ve všech předchozích (nižších) stupních kvalitativní úrovně. Pokud například čerpací stanice nesplnila normu v úrovni Nadstandard, zatímco v úrovni Standard a Premium ano, je výsledně potvrzena úroveň Standard.
- Rating slouží pro detailnější srovnání čerpacích stanic, které dosáhly shodné kvalitativní úrovně (například pro účely stanovení pořadí v soutěži PETROLawards nebo pro srovnávání v rámci řetězce stanic).
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA
- Výsledek auditu je potvrzen v Závěrečné zprávě, obsahující nález auditu s analýzou výsledků a zařazení čerpací stanice do příslušné kvalitativní úrovně v četně stanovení výsledného ratingu.
- Zpráva může obsahovat po dohodě s provozovatelem čerpací stanice i subjektivní komentář zpracovatele, který však je pouze informativní a na výsledný rating nemá vliv.
- Zpráva skomentovanými výsledky auditu poskytne provozovateli komplexní přehled o skrytém potenciálu k zlepšení úrovně čerpací stanice. Provozovatel se vysoce efektivně může koncentrovat na zlepšení konkrétních parametrů, u kterých byl ve zprávě identifikován problém.
OSVĚDČENÍ O KVALITATIVNÍ ÚROVNI ČERPACÍ STANICE
- Čerpací stanici, která byla zařazena minimálně do kvalitativní úrovně Standard, obdrží na základě výroku v Závěrečné zprávě oficiální certifikát dosaženého stupně kvalitativní úrovně a sadu nálepek s názvem a grafickým emblémem s příslušným počtem Convenience – kapek dle dosažené kvalitativní úrovně.
- Certifikát a nálepky může provozovatel prezentovat veřejnosti výhradně na příslušné čerpací stanici.
- Osvědčení o přidělení kvalitativní úrovně předmětné čerpací stanici je platné do doby vydání výsledků dalšího následujícího auditu, maximálně však po dobu jednoho roku od data vydání příslušné Závěrečné zprávy.