KONACO Sadská

11. 9. 2015 / PROJEKTY

PRESTIŽNÍ TITUL ČERPACÍ STANICE ROKU 2012 V RÁMCI ŠESTÉHO ROČNÍKU SOUTĚŽE PETROLAWARDS ZÍSKALA BENZINOVÁ PUMPA KONACO V SADSKÉ NA „STARÉ PODĚBRADSKÉ“ VÝPADOVCE Z PRAHY NA PODĚBRADY.

OBCHODNÍ STRATEGIE POSTAVENÁ NA KVALITĚ

Čerpací stanici na okraji městečka Sadská při jízdě z Poděbrad na Prahu nelze přehlédnout. Exteriér čerpací stanice v červeno-černo-bílé barevné kombinaci na první pohled zaujme čistotou, vyváženým, zajímavým designem a perfektním dílenským zpracováním. Pod rozměrným přestřešením je dostatečně dimenzovaný prostor tankování se čtyřmi výdejními místy u dvou oboustranných stojanů Tatsuno.

Čerpací stanice Konaco nabízí prémiový benzin Ultra 95 a standardní Natural 95 a naftu, které ale ve spolupráci se společností VIF aditivují při stáčení z cisterny přímo na čerpací stanici. Zákazníci vysokou kvalitu jejich pohonných hmot při velice přijatelných cenách oceňují opakovaným tankováním. Provozovatelé čerpací stanice v Sadské mají v plánu nabídku pohonných hmot ještě do rozšířit o další nejspíše alternativní produkt. Plánují využít k jeho uskladnění bezodtokovou jímku integrovanou do stávající podzemní zásobní nádrže. Bezodtokovou jímku by potom museli instalovat novou.

OBČERSTVENÍ A OBCHOD

Pokud ale budete na Konacu hned po ránu pozorovat ruch, zjistíte, že velká část zákazníků sem nezajíždí výhradně tankovat. Spousta lidí se zde zastavuje na občerstvení a za nákupy tradičního zboží čerpacích stanic. A právě shop s gastroprovozem je po prodeji pohonných hmot druhým pilířem obchodu čerpací stanice. Hned po otevření se potvrdilo, že se bude jednat o typickou  snídaňovo-přesnídávkovou stanici. Obliba a kvalita občerstvení si vyžádala další investici – na nově přikoupený pozemek za čerpací stanicí se rozšířilo parkoviště pro zákazníky, a to významnou měrou podpořilo zvýšení obratu gastroprovozu. Bylo ale také nutno navýšit kapacitu sezení u stolků pro konzumaci nápojů a jídel. Ti si je mohou pohodlně vychutnat v útulném venkovním posezení pod zajímavě a netradičně řešenou pergolou v prostoru před vchodem do kiosku.

Základním kamenem občerstvení je na každé čerpací stanici káva. Od začátku na Konacu byl k dispozici v rámci barového pultu špičkový samoobslužný nápojový automat Sielaf na zrnkovou kávu, od jejího dodavatele AG foods. Dnes byl automat přesunut do centra shopu, kde byl vytvořen samoobslužný kávový koutek typu Coffee To Go. Do zázemí gastroprovozu přišel profesionální pákový presovač s mlýnkem na zrnkovou kávu. „Chtěli jsme dát přednost kvalitní kávě, a oslovit i náročnější zákazníky, a tak jsme se rozhodli nabídnout espresa podávaná jako v kavárně v porcelánu,“ líčí úspěšné rozhodnutí Koutský.

DOBROU CHUŤ

Gastroslužby se začaly rychle rozvíjet především díky tomu, že provozovatelé dokázali pružně vycházet vstříc požadavkům zákazníků, a to i těm nevysloveným. „Lidé si na občerstvení rychle zvykli, pak už bylo jen otázkou ho rozšiřovat správným směrem,“ podotýká Koutský.

Oblibu si hned od začátku získaly kromě tradičních produktů minipekárny velmi kvalitní chlazená teplá jídla z produkce Hamé/Apetit, ohřívaná v konvektomatu či mikrovlnné troubě. U pečiva se dnes sortiment rozpékaných výrobků omezil na ty, o které je trvalý zájem. V současnosti dostává přednost čerstvé napečené pečivo včetně baget, které na pumpu denně dodávají místní pekaři. Stejně tak se Koutský s Kopejtkem snaží omezit nabídku hotových jídel. Původně chtěli méně zdravou českou kuchyni ve větší míře nahradit jídly založenými na rychlé přípravě z čerstvých ingrediencí. Chutě českých jedlíků a především řidičů jsou ale hodně konzervativní, a proto v nabídce zůstávají nadále všeobecně oblíbené držáky v čele s dršťkovou polévkou, svíčkovou, různými guláši a smaženým sýrem s hranolky.

Přestože má pumpa za sebou teprve první pětiletku, prošel gastroprovoz v minulém roce poměrně zásadní proměnou. Učeně se tomu říkalo intenzifikace. Hlavní těžiště změn se odehrálo v místě výdejního pultu. Na místo nápojového automatu byla instalována rozměrná chladicí vitrína, ve které se dnes nabízí bagety z vlastní produkce. „Zrušili jsme bagety od distributorů a děláme si je sami, denně čerstvé,“ říká Kopejtko. Sortiment je široký, v nabídce je denně zhruba 12 druhů baget, od klasických jako šunková či sýrová po speciální, nechybí ani toasty a celozrnné výrobky.

Ve vitríně je i bar se zásobou čerstvé zeleniny. Ta je zde především kvůli další novince – kebab grilu. Zeleninové saláty se zatím kromě speciálních přání zákazníků běžně neprodávají, ale podle Kopejtka je jen otázkou času, kdy se stanou pevnou součástí nabídky. Kebab sice zní poměrně exoticky, přesto jeho oblíbenost u zákazníků nečekaně rychle roste. „Zapadá to do stylu, jaký jsme si představovali: Rychlé, čerstvé, kvalitní. To je podle nás dnešní trend v gastronomii na cestách nejen na čerpacích stanicích,“ míní Koutský. „Věříme, že lidé se naučí jíst trochu zdravěji,“ dodává Kopejtko.

MYCÍ LINKA S FOTOVOLTAICKOU ELEKTRÁRNOU

Třetím nosným pilířem obchodu se stala mycí linka, která ale byla spuštěna do provozu v roce 2011. Objekt myčky vhodně uzavírá dříve otevřený prostor vedle výdejní plochy. Mycí hala je bohatě po celé délce směrem do čerpací stanice prosklená, a tak je uvnitř během dne dostatek denního světla, zatímco zvenčí je o dění v myčce přehled. Uvnitř neúnavně myje nejmodernější portál od Christu v maximální výbavě. Mycí stroj s kloubovými kartáči osazenými pěnovým materiálem doplňuje systém trysek vysokotlakého přemytí, zahrnujícího spodní robotické mytí. Pro účinné přemytí kol a spodní části karoserie jsou vysokotlaké trysky integrovány do rotačních kartáčů pro mytí kol. „Od začátku jsme nešetřili, protože služba mytí může dlouhodobě fungovat, jen když ji nabízíte špičkovou a vysoce kvalitní a pro zákazníky maximálně komfortní,“ říká Koutský.

Délka haly výrazně přesahuje podélný chod mycího stroje a poskytuje dostatečný prostor pro ruční přemytí obsluhou. Ta je k dispozici nejen v provozních špičkách, ale po celou provozní dobu. Podle Kopejtka je obsluha nezbytnou podmínkou maximální spokojenosti zákazníků. Díky trvale přítomné obsluze nemají problémy s poruchami, škodami na autech, reklamacemi a navíc se minimalizují prostoje. Obsluha aplikuje chemii na exponovaná místa na čele karoserie a na disky kol, předmyje celou karoserii, přičemž nevynechá podběhy a důkladně se věnuje všem nepřístupným partiím za bočními zrcátky, v okolí registračních značek a v různých záhybech spoilerů. V poslední fázi během sušení otře zrcátka a vysuší vodu z úžlabí mezi kapotou, stěrači a čelním sklem, odkud by za jízdy mohla zastříkat perfektně umyté čelní sklo.

Zákazníci si na pečlivý a často i velice individuální přístup rychle zvykli. Rozhodujícím kriteriem je maximální kvalita výsledku mytí. „Máme větší procento zákazníku, kteří kupují lepší programy s důrazem na kvalitu. To byla naše vize,“ říká Kopejtko. Obchodní strategie Konaca poskytovat maximální kvalitu za přijatelné ceny se ujala i v případě mytí vozidel. Před myčkou se i během dne tvoří fronta zákazníků, a díky delšímu proběhu nejdůkladnějších programů se doba mytí prodlužuje. Nikdo ale nikam nespěchá  a vše probíhá v klidné atmosféře. Zákazníci celý proces mytí mohou v klidu sledovat od kávy se zákuskem z pohodlí venkovního posezení, a tak jim čekání na mytí lépe ubíhá.

Investice do myčky i do trvalé obsluhy se provozovatelům vyplácí. „Když jsme stavěli myčku, byl to krok do neznáma, protože jsme ji nikdy neprovozovali. Nejdříve jsme si od toho slibovali, že myčka bude doplňkem čerpací stanice, ale stala se samonosným ekonomickým úsekem čerpací stanice,“ hodnotí Koutský.

Oba provozovatelé si uvědomovali, že s myčkou stoupnou jejich provozní náklady na energie. Rozhodli se proto současně s realizací mycí linky na přestřešení výdejní plochy a na mycí hale nainstalovat fotovoltaickou elektrárnu, a to i přesto, že jim to způsobovalo problémy s financováním. Dnes ale riskantního kroku nelitují. Elektřinu do sítě neprodávají, ale čerpají takzvaný Zelený bonus, který v celkové bilanci čerpací stanice finančně pokrývá polovinu její spotřeby elektřiny. Investice do fotovoltaiky by se měla vrátit do 7 až 8 let.

NAPIŠTE NÁM

Opište prosím následující bezpečnostní kód do pole pod kódem:

Další vzdělávání personálu a manažerů obchodů typu convenience, reg. č. CZ.1.07/3.2.11/03.0071

© 2014 - 2019 CONVENIENCE - Všechna práva vyhrazena.  |  Redakční systém i-servis.cz