JIMO Radlík u Jílového - JET WASH

15. 9. 2015 / PROJEKTY

V RADLÍKU U JÍLOVÉHO NEDALEKO ZA PRAHOU SI MOHOU MOTORISTÉ UMÝT SVÉ AUTO V RUČNÍ TLAKOVÉ BEZKONTAKTNÍ MYČCE JIMO JET WASH. MAJITEL STEJNOJMENNÉ ČERPACÍ STANICE JIŘÍ MORAVEC VYBUDOVAL NA VOLNÉM POZEMKU ZA PUMPOU MALÝ AREÁL MYTÍ, KTERÝ NABÍZÍ MOTORISTŮM NADSTANDARDNÍ KOMFORT A BEZPRECEDENTNÍ KVALITU.

KVALITA BEZ KOMPROMISŮ

Nový komplex ručního mytí se nachází v oploceném areálu, který se na noc uzavírá. Je sice trochu „za rohem“, ale motoristy k jeho návštěvě účinně směruje nepřehlédnutelný pylon u silnice a masivní reklamní kampaň čerpací stanice.

Dominantu areálu tvoří kompaktní objekt myčky, který zaujme netradičním, ale vysoce funkčním architektonickým řešením a originálním designem. Z obslužného objektu, ve kterém je kromě skladu umístěna technologie myčky a ČOV, vybíhá mírně zaoblené makrolonové přestřešení a jakoby se vznáší nad trojicí mycích boxů oddělených plátěnými přepážkami. Opticky pak prostor mytí výrazně dělí čtveřice červených sloupků, ve kterých jsou integrovány ovládací panely myčky, a podélné rampy, na kterých je zavěšeno mimořádně účinné LED osvětlení umožňující dokonalé mytí ve večerních hodinách. Zatímco běžně u myček se kabely a tlakové hadice páskují zevnitř na konstrukci přestřešení, zde jsou veškeré rozvody elektřiny a tlakové vody vedeny technologickými žlaby a opláštěním konstrukcí. Výsledkem maximálního důrazu autora designu i samotného investora na kvalitu provedení každého detailu je dokonalá čistotu designu budovy. Na prvním místě je ale komfort pro samotné zákazníky. Nadstandardní výška a rozměry mycích boxů umožňují pohodlné mytí i menších nákladních vozů. Dispozice areálu myčky kromě dostatečné plochy pro parkování také poskytuje pohodlné a bezpečné manévrování při zajíždění do mycích boxů nebo na stanoviště následné údržby.

Za zmínku stojí i velice pohledná a nápaditá úprava okolní zeleně. Provozovatel důsledně dbá na to, aby se u něj zákazníci cítili co nejpříjemněji. Jiří Moravec uvažuje ještě o dalším zvýšení komfortu pro zákazníky myčky a čerpací stanice v podobě bezpečného dětského hřiště, kam zákazníci budou moci vypustit své děti po dobu, kdy myjí automobil v myčce a nebo si jen vychutnávají občerstvení zakoupené na čerpací stanici.

DŮKLADNÁ VOLBA TECHNOLOGIE

Při výběru technologie Jiří Moravec nešel úplně po ceně, ale především po skutečné kvalitě a funkčnosti. Zjistil si, které mycí boxy už jsou od jednotlivých výrobců kde v provozu a na svém autě zkoušel skutečnou účinnost mytí. Projel půl Německa, kus Francie, Polska a samozřejmě celou řadu myček i v Čechách. Navštívil veletrh Automechanika ve Frankfurtu, který na jednom místě nabízí srovnání většiny předních evropských výrobců mycích technologií.

Otázku volby mezi tradiční technologií mytí s kartáčem a bezkontaktní technologií pomohla hned na začátku vyřešit zkušenost z prvních exkurzí do německých mycích boxů. „Kartáč zde byl často odložený v zašpiněném kyblíku a někdo si s ním nejdříve umyje silně zašpiněný džíp včetně zabahněných kol a kartáč pak zase odloží do kyblíku. Pak  přijde další zákazník, má si umýt auto a potenciálně riskuje, že si poškodí špinavým kartáčem lak,“ říká Moravec. Rozhodování o volbě té nejlepší technologie trvalo investorovi více než rok a nakonec s definitivní platností padla volba na bezkontaktní mytí Ehrle, kteří navíc jako jediní Jiřího Moravce pozvali přímo do výrobního závodu, aby se  na vlastní oči přesvědčil, že vše si vyrábí sami s puncem pověstné německé kvality a preciznosti. Ta na vás ostatně dýchne v technické místnosti myčky při pohledu na jednotlivé agregáty šikovně namontované na technologických panelech a na přísně uspořádané nerezové trubky rozvodu médií. „Ehrle byla jediná technologie, která na mém autě fungovala nejlépe podle mých představ. Myslím si, že se nyní ve srovnání s konkurencí správnost naší volby potvrzuje v praxi,“ dodává Moravec. Úplně stejnou investiční strategii kvality bez kompromisů aplikoval při volbě vysoce výkonného vysavače, který také nese značku Chrle, a čističe autokoberečků Wash-MAT VACU PLUS, který v sobě integruje čistič, pračku a sušení (dodávka firmy HMO).

POUZE ORIGINÁLNÍ CHEMIE

Kvalitu ruční myčky posuzuje zákazník podle toho, jak rychle, s jakým úsilím a za kolik peněz dosáhl dokonalého výsledku mytí. A ta je závislá nejen na správném seřízení technologie, ale také na dalších faktorech – tím je použitá chemie a její správné dávkování a také osmóza, která má na výsledný efekt mytí zásadní vliv. Není proto divu, že Jiří Moravec odolal lákavým nabídkám na dodávky chemie, respektive mycích prášků za poloviční cenu v porovnání s originálem od Ehrle. Úspora na mycí chemii s rizikem nižší účinnosti by se nemusela vyplatit. Jakýkoliv výkyv v kvalitě by zákazník okamžitě poznal a těžce a draho budovaná pověst myčky by mohla vážně utrpět.

Závěrečný oplach osmotickou vodou je rozhodujícím faktorem, který má zásadní vliv na výsledek mytí. Pokud investor zvolí vysoce kvalitní mytí práškem a horkou vodou, pak by bez osmózy degradoval kvalitu předchozího mytí. Jen stěží by totiž dosáhl kýženého efektu – vyleštěné karosérie bez map a šmouh, které se jinak musí následně velmi pracně z karosérie odstraňovat jelenicí. A to se vše odehrává v mycím boxu. Osmóza od této nevděčné práce zákazníka zcela osvobodí a ten navíc neblokuje místo dalším zájemcům čekajícím v řadě za ním. Osmóza v provozních špičkách výsledně zvyšuje propustnost myčky, jinými slovy zvyšuje její průměrnou hodinovou kapacitu.

ČISTIČ AUTOKOBEREČKŮ 3 V 1

Nový čistič autokoberců WASH-MAT VACU PLUS instalovaný na JIMO Jet Wash v Radlíku vychází z koncepce čističe WASH-MAT 520 SB, který jeho dodavatel pro ČR firma HMO Praha instalovala na několika mycích centrech v ČR.

Inovace spočívá v tom, že v původním čističi se vyčištěné koberce sušily pomocí pěnového válce, zatímco nový typ je vybaven dvěma výkonnými turbínovými vakuovými odsávači vlhkosti z koberců.

Zákazník má také volbu pro čištění gumových nebo látkových koberců. Autokoberce se vkládají postupně do stroje a čisticí proces probíhá automaticky po vhození příslušné mince nebo žetonu do mincovníku. Mincovník je buď mechanický na zvolenou minci, nebo elektronický s volbou více možností. Koberec je vyčištěn rotačními kartáči při současném skrápění vodou a následně vysušen. Stroj je vybaven vlastním čerpadlem vody a čištění probíhá bez chemických prostředků, takže nezatěžuje životní prostředí a použitou vodu je možno vypouštět do kanalizace.

Čas pro čištění je nastavitelný tak, aby v jednom cyklu bylo možno vyčistit všechny koberce z vozidla. Nerezová skříň stroje je vyhřívána elektrickým tělesem s regulací, takže stroj může pracovat i při teplotách blízko pod bodem mrazu. Instalace stroje je jednoduchá, stroj se připojí na elektrickou síť 230 V, 3 kW, hadicí na vodovod a plastovou hadicí do kanalizace.

Výrobce uvádí, že při vyklepání koberce se odstraní cca 30 % nečistot, při použití vysavače 70 % a při použití čističe je efekt čištění 90 %.

ZÁKAZNÍCI SE S NOVOU TECHNOLOGIÍ SEZNAMUJÍ

Je pravda, že lidé u nás bezkontaktní mytí horkou vodou s práškem většinou vůbec neznají. Přivezou si do myčky vlastní kyblík s houbou a kartáčem a zkoušejí auto tradičně omýt. Provozovatelé se jim napoprvé snaží sami předvést přednosti nové technologie mytí a když zákazníci zjistí, že pomocí prášku a horké vody jde mytí rychle a bez jakékoli dřiny a že konečný oplach má navíc skutečný efekt s výsledkem, že auto vyjede vyleštěné a usušené, jsou mile překvapeni. Nadšeni jsou i z vysavače a pračky koberců. Zákazníci odsud odjíždějí maximálně spokojení a srovnávají to s předchozí zkušeností, kdy postupně do mincovníku naskládali více než sto korun a auto se jim nepodařilo podle jejich představ umýt. Zatím je myčka v provozu jen krátkou dobu a „mycí“ sezóna teprve přijde na podzim, ale lidé si na ni zvykají, učí se a hlavně ji doporučují svým známým. 

Jiří Moravec je přesvědčen, že strategie poskytování služby v nadstandardní vysoké úrovni kvality je nadčasová a do budoucna pomůže dlouhodobě udržet konkurenceschopnost jeho myčky. Pevně věří, že jako on v případě investice do vybavení myčky upřednostnil před nízkou cenou především vysokou míru inovativnosti a maximální kvalitu, tak i na straně zákazníků do budoucna poroste počet těch, kteří dokáží kvalitu poskytovaných služeb nejen ohodnotit, ale budou ochotní si za ně přiměřeně připlatit.

NAPIŠTE NÁM

Opište prosím následující bezpečnostní kód do pole pod kódem:

Další vzdělávání personálu a manažerů obchodů typu convenience, reg. č. CZ.1.07/3.2.11/03.0071

© 2014 - 2019 CONVENIENCE - Všechna práva vyhrazena.  |  Redakční systém i-servis.cz