SANYTRÁK Horní Lhota u Luhačovic

22. 9. 2015 / PROJEKTY

PŘÍPADOVÁ STUDIE KOMPLEXNĚ POJATÉ A PŘITOM VELMI EFEKTIVNÍ REALIZACE MODERNIZACE ČERPACÍ STANICE SANYTRÁK V HORNÍ LHOTĚ U LUHAČOVIC.

SYMBIÓZA MASA A UZENIN S POHONNÝMI HMOTAMI

Čerpací stanici si její dnešní majitel František Sanytrák vysnil jako součást vlastního, na zelené louce vybudovaného komplexu masné výroby s prodejnou a restaurací. Rozlehlý areál je situován podél silnice v obci Horní Lhota těsně před lázeňským městem Luhačovice po pravé straně na příjezdu od Zlína. Veřejná část poměrně rozlehlého objektu zahrnuje velkou prodejnu masa a uzenin, společné sociální prostory a kapacitní restauraci. Čerpací stanice je bočně připojena k podlouhlé budově řeznictví a uzenářství. Stejně jako v případě masných výrobků František Sanytrák vsadil i u pohonných hmot na maximální kvalitu garantovanou přímo od výrobce. Čerpací stanice je zařazena v partnerském programu společnosti Unipetrol, jehož logo dominuje na nepřehlédnutelném totemu. Přestože prodejna masa a restaurace jsou velmi dobře a funkčně vyřešeny, shop čerpací stanice za nimi ještě nedávno svojí úrovní i designem interiéru výrazně zaostával, neodpovídal současným trendům moderního obchodu a zároveň ani neplnil komerční požadavky majitelů.

SHOP ZAOSTÁVAL ZA OSTATNÍMI PROVOZY

Na podzim minulého roku padlo rozhodnutí (podobně jako v případě pohonných hmot) spojit se s odborníky a využít programu Convenience s cílem zvýšení kvalitativní úrovně a prodejního výkonu čerpací stanice a posílit její konkurenceschopnost na lokálním trhu. V první fázi byl proveden Convenience Audit, který odkryl zjevný i skrytý potenciál čerpací stanice a pomohl identifikovat hlavní směry rozvoje. Na základě analýzy výsledků auditu byl zpracován Convenience Store projekt modernizace čerpací stanice.

Původní dispozice čerpací stanice vzhledem k nevhodnému rozestavení prodejních regálů velkou část nabídky soustředila do neaktivní zóny mimo hlavní koridor pohybu zákazníků od vstupních dveří k pokladně. Přitom ale ani impulsní zóna nenabízela dostatečnou kapacitu pro efektivní nabídku vysokoobrátkového sortimentu. Velkou rezervou byl hlavně design interiéru prodejny, ve které dominoval rozměrný pokladní pult zakončený několikrát zalomenou přepážkou, která nedokonale oddělovala prostor prodejny masa od shopu čerpací stanice, stranově rozdělovala výkladec a jako paraván navíc o necelý metr končila pod stropem. Prodejní pult i přepážka byly jednotně zhotoveny z lamina s dekorem světlého buku, který se spolu s podobně barevnou dlažbou podlahy výrazně podepisoval na fádnosti a neútulnosti stávajícího prodejního prostoru.

VÍCE IMPULSŮ, NOVÉ GASTRO

Nové řešení dispozice respektovalo především požadavek rozšíření sortimentu stanice o gastro s nabídkou hot-dogů, baget, polévek připravovaných z vlastních surovin provozovatele. Prodejna je nyní opticky zřetelně rozdělena na obchodní část a část odpočivnou s posezením.

Prioritně byla vyřešena pokladní zóna, do které byla zakomponována nová chladicí vitrína. Přesunem pokladny směrem k centru prodejny se zvětšila impulsní zóna, do které byly situovány dvě gondoly a akční paleta. Původně víceméně mrtvá část obchodu byla přeměněna na pohodlné posezení pro zákazníky. Nevzhledná přepážka byla dotažena do stropu a byla zaslepena nika výkladce. Horizontálně prodejnu sjednocuje blenda přerušovaná vertikálními přepážkami, které přehledně vymezují jednotlivé sektory prodejny podle příslušných kategorií nabízeného sortimentu a usnadňují intuitivní orientaci zákazníkům v obchodě. Projekt nového interiéru respektoval navíc požadavek maximálního využití stávajícího regálového vybavení v bílé barvě včetně pultu a zábaří v barvě světlého buku, které byly pořízeny teprve před několika málo lety.

Nelehkým úkolem bylo barevné a materiálové řešení celého interiéru. To se beze zbytku podařilo osazením prvků v  tmavě mořeném dřevěném dekoru eder, který společně s okrovými plochami pozadí vzájemně sjednocuje veškeré sektory prodejního prostoru.

Nově pořízený, vysoce odolný restaurační sedací nábytek stejně jako závěsná svítidla v odpočivném prostoru krémovou světle béžovou barvou korespondují s původními prvky v odstínu světlého buku. Na blendu nad zábařím za pokladnou byly instalovány tři POS – LED displeje, na kterých se zobrazuje klíčová marketingová sdělení zákazníkům – kvalitní paliva, akční nabídky v gastronabídce s aktuálními cenami káv a další inzerce týkající se výhradně nabídky čerpací stanice.

ZVÝŠENÍ PROFESIONALITY OBSLUHY

František Sanytrák je si velmi dobře vědom, že bez profesionální obsluhy není ani kvalitně provedený interiér navozující u návštěvníků příjemné emoce zárukou efektivního a komerčně úspěšného obchodu. Proto byla paralelně s probíhající modernizací zahájena příprava procesu vzdělávání a tréningu obsluhy v rámci specializovaného programu Convenience Akademie. V dlouhodobém horizontu připravuje i následný praktický koučing personálu, který umožní obsluze v prostředí vlastní čerpací stanice lépe vstřebat nově nabyté vědomosti a natrénované dovednosti, aby je dokázala trvale používat a docílit vyššího prodejního výkonu čerpací stanice. Ani poté majitel a provozovatel úspěšného podniku nehodlá „usnout na vavřínech“ a pro blízkou budoucnost již nyní podnikl první kroky k rozšíření stávajícího portfolia tří druhů nabízených paliv o další, plánuje zavést plnění CNG a LPG a v jednání je i instalace rychlodobíjení pro elektromobily.

NAPIŠTE NÁM

Opište prosím následující bezpečnostní kód do pole pod kódem:

Další vzdělávání personálu a manažerů obchodů typu convenience, reg. č. CZ.1.07/3.2.11/03.0071

© 2014 - 2019 CONVENIENCE - Všechna práva vyhrazena.  |  Redakční systém i-servis.cz